Главная
Благовещение
Страницы истории
Богослужение
Воскресная школа
Воскресные беседы
Галерея
Хочу поделиться
Осторожно секта
Объявления
Новости
Контакты
Нужна помощь
Карта сайта


Календарь' 2017
СЕГОДНЯ:






СВЯТЫЕ ДНЯ

ЧТЕНИЕ ДНЯ


Незнакомое православие. Отвергающим, сомневающимся, ищущим, ликбез, заблуждения, оглашенным, новоначальным, успокоившимся, воинам Христа.
вопрос о вере
Главная > Богослужение > Беседы по уставу > 9-я песнь канона

9-я песнь канона

9 песнь канона
9-я песнь величает Святую Деву Марию. Прославление Богоматери святой Елисаветою: "Величит душа моя Господа, и возрадовася дух мой..." и молитва Захарии, пораженного немотой за неверие в то, что родится у него сын, Иоанн Предтеча, и вновь обретшего дар речи: "Благословен Господь Бог Израилев" (Лк. 1, 46-55; 68-80) легли в основу этой песни.


9-я песнь канона

9-я песнь - песнь двойная, новозаветная:

1) Песнь Богородицы «Величит душа Моя Господа» (Лк. гл.1, 46-55) - прямое цитирование Евангелия от Луки.

2) Песнь пророка Захарии, отца св. Иоанна Предтечи: «Благословен Господь Бог Израилев, яко посети и сотвори избавление людем Своим» - прославление Бога за дарование спасения народу Его. (Лк. гл.1, 68-79).

Ирмосы 9-й песни всегда восхваляют Божию Матерь.



Песнь 9: 

Лк 1:46–55
Песнь Богородицы, от Луки святаго Евангелия.
Сына поет и Бога Матерь Отроковица.
Богородицу в песнех величаем.

Величит душа Моя Господа и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.

(После каждого стиха поём:Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, / без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.)

Яко призре на смирение рабы Своея, се бо отныне ублажат Мя вси роди.

Яко сотвори Мне величие Сильный, и свято имя Его, и милость Его в роды родов боящимся Его.

Сотвори державу мышцею Своею, расточи гордыя мыслию сердца их.

Низложи сильныя со престол, и вознесе смиренныя, алчущия исполни благ, и богатящияся отпусти тщи.

Восприят Израиля отрока Своего, помянути милости, якоже глагола ко отцем нашим, Аврааму и семени его даже до века.
 
Захария благословляет  рождение отрока.
Молитва Захарии, отца Иоанна Предтечи.
Лк 1:68–79

Благословен Господь Бог Израилев, яко посети и сотвори избавление людем Своим.

И воздвиже рог спасения нам, в дому Давидове отрока Своего:

Якоже глагола усты святых сущих от века пророк Его:

Спасение от враг наших, и из руки всех ненавидящих нас:

Сотворити милость со отцы нашими, и помянути завет святый Свой,

Клятву, еюже клятся ко Аврааму, отцу нашему, дати нам, без страха, из руки враг наших избавльшимся,

Служити Ему преподобием и правдою пред Ним вся дни живота нашего.

И ты, отроча, пророк Вышняго наречешися: предъидеши бо пред лицем Господним, уготовати пути Его,

Дати разум спасения людем Его, во оставление грех их, милосердия ради милости Бога нашего.

В нихже посети нас Восток с высоты, явитися во тме и сени смертней  седящим,

Направити ноги наша на путь мирен.

В ирмосах 9-й песни канона мы можем услышать такие ключевые слова и выражения:

 обращения к Богородицы: «Светлую свещу и Матерь Божию», «О, Мати Дево», «радуйся, девственная похвало», «Богоматерь величаем», «Неопалимую купину, несекомую гору, краесекомый камень», «Матерь Света», «Деву ублажаем»;

слова Захарии: «Воздвигнувый рог спасения нам в дому Давида, отрока Своего», «в нихже посети нас восток с высоты», «благословен Господь Бог Израилев», «направил ны есть на путь мира», «Восток имя Ему».

Исторически поменялась тематика 9-й песни. Поэзия стала воспевать не пророка Захарию, а Богородицу. Поэтому в ирмосах 9-й песни часто можно встретить не слова из песни пророка Захарии, а обращение к Богородице. Но есть ирмосы, где встречаются и цитаты из песни пророка Захарии и обращение к Богородице.

Примеры ирмосов 9-й песни канона:

Образ чистаго рождества Твоего, огнепалимая купина показана неопальная; ныне на нас напастей свирепеющую угасити молимся пещь, да Тя, Богородице, непрестанно величаем.

Безначальна Родителя Сын Бог и Господь, воплощься от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная, тем Всепетую Богородицу величаем.

Безначальна Родителя Сын Бог и Господь, воплощься от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная, тем Всепетую Богородицу величаем.

Новое чудо и Боголепное! Девическую бо дверь затворенную яве проходит Господь, наг во входе, и плотоносец явися во исходе Бог, и пребывает дверь затворена. Сию неизреченно яко Богоматерь величаем.

Камень нерукосечный от несекомыя горы Тебе, Дево, краеугольный отсечеся, Христос, совокупивый разстоящаяся естества. Тем веселящеся Тя, Богородице, величаем.

Исаие, ликуй! Дева име во чреве и роди Сына Еммануила, Бога же и Человека, Восток имя Ему: Его же величающе, Деву ублажаем.

Бога человеком невозможно видети, на Него же не смеют чини Ангельстии взирати: Тобою бо, Всечистая, явися человеком Слово воплощенно. Его же величающе, с небесными вои Тя ублажаем.

Нетления искушением рождшая и всехитрецу Слову плоть взаимодавшая, Мати неискусомужная, Дево Богородице; приятелище нестерпимаго, село невместимаго Зиждителя Твоего, Тя величаем.

Ужасеся о сем небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее небес. Тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.

Используемая литература:

Лекции Е.С. Кустовского по Уставу.